*** ویزه نامه عید صدا (1) ***

گویند که لحظه ای است روئیدن عشق
آن لحظه هزار بــــــار تقدیم تـــــو بـــــاد

روزتان مبارک. عید صدایتان مبارک. روز ملی دگرباشان ایرانی مبارک

امروز دهم مهر روز ملی دگرباشان ایرانی ( عید صدا ) بود.
چهار سال پیش در چنین روزی چند آزاده دل قرار گذاشتند تا سکوت را بشکنند و حق خواهی کنند. برای این کار دهم مهر را انتخاب کردند و اولین گام را یک کنفراس مسنجری قرار دادند تا در آنجا با هم گفتگو کنند. جو آن زمان انقدر پر هراس و سیاه بود که آن کنفراس بی هیچ صدایی به پایان رسید و لب ها انگشت شد و گوش ها چشم برای خواندن کلمات روی صفحه مسنجر.
سال بعد از آن کنفراس صدای بی صدا، زمزمه ها شروع شده بود و بودند افرادی که از گفتن نمی ترسیدند و در سال سوم درخششی واقعی آغاز گردیده بود و عید صدا آنطور نتیجه داد که صدای دگرباشان ایرانی در دومين نشست شورای جديد حقوق بشر سازمان ملل طنین انداز شد و این اولين بار بود که در یک مکان جهانی دگرباشان ایرانی حرف دل خود را بیان می کردند.
و اما امسال، سال چهارم است، نیاز به گفتن نیست و کافی است به آرشیو همین «پسر» در دو هفته اخیر سری بزنید تا ببینید و بدانید صدای دگرباشان ایرانی تا کجاها رفته.
وقتی به سال آینده فکر می کنم بغض گلویم را می فشارد و با خود می گویم سال آینده بر روی کدامین پله ایستاده ایم و امیدوارم به زودی دست در دست هم عید صدایمان را جشن بگیریم و سرود همبستگی بخوانیم.

***
اما بیایید بازی!! کنیم، به مناسبت عید صدا بیایید کمی فکر کنیم و چند جمله بگوییم. دعوت می کنم در قالبی که در پایین خواهم گفت همه چند جمله بنویسیم و آن قالب این است:

« بیایید فکر کنیم به کنفراس صدا دعوت شدیم، چهار سال پیش است و یا نه اصلا همین حالا، یک دقیقه وقت دارید تا حرفتان را بزنید.در این یک دقیقه به هم احساسانتان چه خواهید گفت؟! »

***
این هم دو پوستر تهیه شده توسط امیر حسین عزیز به مناسبت عید صدا:

  
( برای دیدن عکسها در اندازه بزرگ کافی است روی آنها کلیک کنید )

***
و اما این هم یک ترانه زیبا که به مناسبت عید صدا ساخته شده و با صدای رامش عزیز اجرا شده. توصیه می کنم دانلود کنید و گوش فرا دهید که حتما برایتان لذت بخش خواهد بود.

برای دانلود روی این لینک کلیک کنید: عید صدا با صدای رامش
حجم فایل: 4.3 مگابایت
نوع فایل: ام پی 3
مدت زمان احتمالی دانلود در ایران: حداکثر 20 تا 25 دقیقه

( یک تشکر ویژه به آرشام عزیز برای گرد آوری این مطلب بدهکارم، آرشام جان واقعا متشکرم. )

~ توسط 4pesar در اکتبر 2, 2007.

14 پاسخ to “*** ویزه نامه عید صدا (1) ***”

  1. سلام
    به به

    ممنون واقعا جالب بود .من یکی که همچین چیزیرو نمی دونستم.

    راستی تو خط اخر این پستت به جای ارشام نوشتی » آراشم » .گفتم که درستش کنی .
    خیلی برام جالب بود.

  2. راستی من تو این یک دقیقه از خوشحالی گریه می کنم چون وقتی همچین جشنی باشه و من توش دعوت شده باشم (و رفته باشم به اون جشن! )وقتیه که دیگه تابو شکسته شده و ما به طور علنی پذیرفته شدیم .

    این پستتو با ذکر منبع در پست جدیدم قرار میدم

  3. salam va ba arze adab be hameye hamehsashaye khubam besyar khshhalam az inke pishrafte teknolojy in emkan ro be man dad ke alan dar beine hamehsasham sohbat konam va az inke in ede kamelan khodeshuno paziroftan va az tarighe faaliate neti dar paye ehghaghe hoghughe gheshre morede zolme madar in jame hastan besyar khoshhalam ve be beheshun mibalam va barashun arezuye etehade bishtar va movafaghiate ruz afzun daram

  4. متشکر پسر 32 عزیز.
    راستش من همیشه اینطوری شرمنده آرشام می شم. نمی دونم چرا همیشه اشتباه تایپ می کنم.

  5. طهمورث جان از شما هم متشکرم

  6. اما از اونجایی که این بازی!! برای همه است بذارید خودم هم بگم.
    راستش دوست داشتم 30 ثانیه حرف بزنم و 30 ثانیه بقیش رو از همه می خواستم تا به یاد همه اون هم احساس هایی که بغض در گلو چشم بر این جهان بستند سکوت کنند.
    اینطور می گفتم:
    سلام. سلام بر همه آنهایی که گفتند! و خواهند گفت!
    و سلام بر همه آنهایی که بغض شکستند و بر فریاد پیوستند.
    درود بر تمام آنهایی که در راه آزادی جان دادند و تمام آزاد مردان و زنان ایرانی.
    دوستان بیایید با هم خوبتر! باشیم و دوست تر!
    دعوت می کنم قلب هایمان را بر هم گره زنیم و لبانمان را فقط 30 ثانیه، فقط و فقط 30 ثانیه بر کلام ببندیم به احترام تمام آن هم احساسانمان که با بغض و بدون دیدن رنگ آزادی چشم بر این جهان بستند.
    با تشکر از همه.

  7. سلم پسر جون. ممنون از همه زحماتت. من اصلا نمی تونم احساسم را توصیف کنم. ضمنا من رامش را خیلی دوست دارم. چه آهنگ زیبائیه. احساس من قابل بیان نیست. فقط قبل دیدنه، از روی اشک هائی که هربار از قلب منقلبم می جوشه و از چشمها سرازیر می شه. واقعا از همگی ممنونم.
    راستی من نمی دونم آر اس اس چیه؟ شاید اون لینک پست را می گی؟ اگر منظورت اونه بگذار برات بگذارمش اینجا:
    http://mirzakasrabakhtiyary.blogfa.com/post-108.aspx
    ببینم این ترانه را رامش قبلا خونده بوده؟ باورم نمی شه برای ما خوانده شده باشه. ها ها ها ها. من واقعا منقلب شده ام. آرزوی من اینه که یک روز در پراید خودمون شرکت کنیم و این ترانه را با صدای بلند در خیابانها پخش کنیم و همه ما با هم آنرا بخوانیم. من که تصمیم دارم بنشینم همین الان حفظش کنم.

  8. […] ترانه جشن عشق ما همجنسگرایان ایرانی است:      https://4pesar.wordpress.com/2007/10/02/eydeseda1/#comments        جـشـن عـشـق        جشن عشق است، ضیافت […]

  9. سلام عيدتون مبارك خدايا اين روزو واسه ما گرامي بدار
    ياد مي كنم از هم احساسانم كه الان برگشتن پيش خالقشون
    كساني كه ظالمانه شيرين ترين هديه خدا ، زندگي را ازشون
    محروم كردن و حكم صادر كردند خدا از آنها نگذرد كه دوستان
    مارا بريدند ولي يك روز ياد آنها را فرياد مي زنيم و حق زندگي
    خودمان را طلب مي كنيم بدون ترس و سكوت با افتخار اونروز خيلي
    نزديك خواهد بود اگر برخيزيم همچون گاندي با تفكر نه با اسلحه
    كه اين به مراتب قدرتمندترست بياييم گامهايمان را محكم بگذاريم
    تا به اين سادگي خون سرخ يكي از اشرف مخلوقات و نگين خلقت را بر
    خاك خاكستري نريزند و زمين را با گل سرخ كنيم .
    سينه هايتان را فراخ و دلهايتان را صيقل كنيد كه بايد حقوقمان
    را فرياد بزنيم و خواهان شويم .

  10. این عید رو به امت شهید پرور تبریک میگم
    😀

  11. سلام پسر عزیز و با احساس
    کارهای زیبایت را دیدم. این وبلاگ هم همینطور داره به اعدادش اضافه می شه امیدوارم با اضافه شدن به اعداد وبلاگ به پربار تر شدنش نیز اضافه بشه و دوام داشته باشه*
    **
    من فرزند عشقم.
    مرا نجوا کرده‌اند
    بوسیده‌اند

    مرا زیر پوست یکدیگر
    به ناخن خراشیده‌اند.
    مرا زیر لب گفته‌اند
    نفس کشیده‌اند.

    در بستر عاشقان
    چیزی هست برتر از خیال.
    مرا به گرمی ساخته‌اند
    به نرمی پرداخته‌اند
    چرا که دل با یکدیگر داشتند،
    عاشق بودند.

  12. سلام.من هم نمیدونستم که یه همچین عیدی هست.متاسفانه امروز میل باکسم رو باز کردم و نتونستم بهت جواب بدم و اون فایل رو بفرستم.اون آهنگ عید صدا هم دانلود نشد.

  13. […] عید صدا بر همه دگرباشان ایرانی مبارک […]

  14. […] https://4pesar.wordpress.com/2007/10/02/eydeseda1 […]

بیان دیدگاه